2010年6月30日 星期三

反思中國飲食文化

反思中國飲食文化

呼叫魚vs君子遠庖廚

蔡瀾:食客心態不平衡
最近有人把享用「呼叫魚」的過程拍成短片放上網,片段所見,相信是一群香港食客在內地點了這道菜。似是鯉魚的魚身在上桌時已經煮熟,淋上配料與汁液,但魚頭仍然活生生的,有人用筷子篤幾下,魚嘴即一開一合。
短片已有過萬人看過,評論是彈多過讚。有網民說:「邊個發明呢個食法 o架?應該有報應。」又有人痛斥:「我唔明白點解片入面嘅人會笑得出,仲為咗拍到條魚郁而用筷子篤佢嘅口同鰓!」
食家蔡瀾說,多年前已見識過這道菜,而且在內地頗普遍,「廚師用一條濕毛巾包住魚頭,魚身浸落油裏面炸,所以個身熟咗,個頭仲會郁。」他說這道菜的發明正好顯示了人性殘忍的一面,「啲人覺得咁樣好新鮮,其實食呢道菜嘅人係心態唔平衡,應該係唔識食!」呼叫魚多數選生命力強的鯇魚或鯉魚。動物地球總幹事黃繼仁說,這是文明大倒退,作為中國人應該引以為恥,「我都唔明白人性去咗邊,咁樣同食猴子腦冇乜分別,完全係人性埋沒!」
傳染病醫生勞永樂說,食用「呼叫魚」很高危。淡水魚體內含有甚多病毒,除常見的霍亂菌,魚鰓魚嘴常含有肝吸蟲,可導致膽管閉塞及膽管炎,嚴重的會奪命。

沒有留言:

張貼留言